21.02.2012

OpenCV (Open Source Computer Vision)




OpenCV bir çok platform üzerinde çalışabilen açık kaynak kodlu bir kütüphane. C, C++, C# için olan versiyonları mevcut. Ayrıca Intel tarafından desteklenmektedir. OpenCV ile bilgisayarlı görüntü (Computer Vision) ve görüntü işleme ile ilgili işlemler pratik bir şekilde yapılabiliyor. Kullanmak için derleyicinizin olması yeterli. Bir C++ projesi oluşturduktan sonra gerekli kütüphane ekleme işlemlerini tamamlayıp OpenCV kolay bir şekilde kullanılabiliyor. İçerisinde birçok kütüphane mevcut. Foksiyonlar sayesinde görüntü işlemek çok kolay bir hale geliyor. Genel bir olarak görüntü işleme ile ilgili bilgi var ise OpenCV foksiyonlarını kullanmak pekte zor değil gibi görünüyor :) İstenilirse fonksiyonların arka planında neler döndüğü incelenebilir.

OpenCv ile neler yapılabilir ? İnterneti az kurcaladığımda karşıma çıkanlar

- Nesne Algılama ve Tanıma
- Yüz Algılama ve Tanıma
- Renk Tanıma ve Takip Etme
- Web cam, resim ve video görüntüler üzerinde çalışma
- Görüntülere filtreler uygulama vb....

Not : OpenCV nin sitesine linkten bakabilirsiniz. (OpenCV C++ ve C# için Visual Studio 2010 üzerinde gerekli olan kurulum adımlarını ilerideki yazılarımda görsel olarak paylaşacağım.)

OpenCV ile yapılabilecek işler listesi yukarıdaki gibi uzayıp gidiyor. İndirilen dosya içerisinde bir çok örnek geliyor. Bu örnekler ve internet üzerindeki çalışmalar araştırıldıkça öğrenme işi hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Benim gözlemlediğim kadarı ile OpenCV yapısına anlaşıldıktan ve fonksiyonlara aşina olunduktan sonra kendi uygulamalarımı kolay bir şekilde yazabilecek seviyeye geldim. Burada eklemem gereken çok önemli bir şey var. Keşke zamanında görüntü işleme dersi sırasında daha bilinçli olsaydım. OpenCV kullanıken görüdüğüm kadarı ile o sırada boş boş oturarak çok şey kaçırmışım. Her ne kadar ders içerik olarak yeterli olmasada benim daha özverili olmam gerekliydi :P Çünkü şuan çoğu konuda başlıklar tanıdık fakat içerik benim için yeni geliyor.

OpenCV ile tanışalı henüz yaklaşık üç hafta olmasına rağmen (açıkçası benim için kütüphaneleri eklemek ve ilk projeyi derlemek en çok zaman kaybettiren iş oldu :D) bayağı bir yol kat ettim. Yaptığım uygulamalar ile ilgili yazılarımı ise kısa bir süre içerisinde hazırlayıp paylaşacağım. OpenCv için bilgimin biraz daha artmasını ve giriş seviyesi için güzel bir kaynak hazırlamayı hedefliyorum.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder