20.02.2012

Arduino Project 6 Digital Ultrasonic Sensor

Herkese Merhaba  

Şans eseri elime geçen bir djital ultrasonik sensörü Arduino da test etmek fırsatı buldum. Bu yüzden sıradaki çalışmam mesafe algılamak ile ilgili oldu. Ultrasonik sensörünü veren arkadaşıme birkez daha buradan teşekkür ediyorum :) Bu sensör ne işe yarar diyorsanız Ultrasonik Sensör isimli yazımı okumanız kanımca bu projeye başlamadan önce iyi bir ön bilgi kazandırır. Bu çalışmamda kullandığım ultrasonik sensör dijital bir çıkış veriyor. Yani standart bir mesafe belirli ve sensör önüne o mesajede bir engel çıkarsa dijital siyal üretiyor. Kullanımı basit ve kolay bir sensör. Açıkçası bir butona basılmış mı diye kontrol etmek ile aynı iş :D Öyle ultrasonik kelimeleri gözünüzü korkutmasın :) İleride inşallah analog olanını da deneme fırsatımız olur :)

Diğer Arduino projelerime de bakmak isterseniz technologylaboratory.blogspot.com/search/label/Arduino

Malzeme listesi 

- 1 x Dijital Ultrasonik Sensör
- 1 x 1K Ohm Direnç
- 1x Breadboard
Arduino Mega 2560 ya da diğer Arduino boradlarından biri
- Arduino Yazılımı
 
Kod : 

/*
***************
H.Melih Erdoğan
***************
Project 6
Name : Digital Ultrasonic Sensor
*/
int sensorPin = 10;
// Sensörü bağlayacağım pin numarasını belirliyorum. Dijital veri okuyacağım
void setup(){
  Serial.begin(9600);
// USB bağlantı için gerekli olan seri bağlantı ayarını yapıyorum.
  pinMode(sensorPin, INPUT);
// Sensörden gelen sinyali okuyacağım pini giriş olarak ayarladım
}
void loop(){
  if(digitalRead(sensorPin) == HIGH){
// eğer sensörden lojik "1" sinyali gelmiş ise yani engel varsa
 Serial.println(":)");
// Seri porttan gülen yüz gönder
  }
  else{
 Serial.println(":(");
// engel yoksa lojik "0" sinyali geliyorsa seri porttan üzgün surat yolla
  }
  delay(100);
// 100 ms. bekle sensörün engeli algılaması biraz zaman alıyor.
}

Önceki çalışmaların içeriğinden pek farklı bir şey yapmadığım için kodlama işinin anlaşıldığını düşünüyorum. Artık devreyi kurmaya başlayabiliriz. Benim kurduğum devrenin benzer bir şeması aşağıdaki resimdeki gibidir.


Projenin kurulmuş ve çalıştırılmış halinin fotoğrafları aşağıdadır.




 

Projenin çalışmış halini aşağıdaki videodan izleyebilrsiniz. İki farklı çekim yaptım ama malesef videoları bir araya getiremedim :( Fakat bu halinin bile projenin amacını ve çalışma şeklini anlatmaya yeteceği düşüncesindeyim. Keşke daha iyi bir sunum olsaydı. :/ Bir sonraki projede görüşmek üzere ...




Diğer Arduino projelerine de bakmak isterseniz technologylaboratory.blogspot.com/search/label/Arduino


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder