9.06.2013

Çapuling Programming Language

Çapuling Programlama Dili


Gezi Parkındaki direnişi ve Türkiye'de olup bitenleri çok uzak bir konumdan da olsa sosyal medya üzerinden yakın bir şekilde takip etmekteyim. Aslında amacım servo motor kullanımını öğrenmek ve bununla ilgili bir deney yapmaktı. Fakat son Arduino çalışmasını için Gezi parkındaki çevreci amaçlı olan eylemleri desteklemek üzerine şekillendirme kararı aldım ve bu nedenle projeye Türkiye'de protestolar sırasında moda olan tencere, tava, kaşık vs. içeren bir şeyler tasarlamayı düşündüm. Sistemi kontrol etmek içinde direnişçilere verilen "ÇAPULÇU" lakabından ve "I'm everyday çapuling" söyleminden esinlenerek Çapuling ismini verdiğim programlama dilini geliştirdim. Tabi bunlar tamamen işin mizahi tarafı. 2 günlük bir uğraş sonucu olabildiğince ortaya bir şeyler çıkartmaya çalıştım.

Sistem aşağıdaki resimdeki görüldüğü üzere servo motoro bağlı olan kaşığın tencereye vurarak ses çıkarmasından oluşuyor.





Kodlama ile motorun hakaretlerini programlama mümkün. Bu sayede 5 farklı zamanda yapılabilecek vuruşlar ile sabit bir melodi oluşturmak mümkün. Komutların basit ve anlaşılır ve esprili olaması için gezi parkı lügatından terimler seçtim :)

Derleyici genel görünümü ve başarı ile derlenmiş örnek bir program. Aslında derleyicinin yaptığı iş yazım ve olası genel hataların kontrolü ve programcının yazdığı kullanıcı dostu dili benim programladığım gömülü sistemin anlayacağı rakamlardan oluşan dile çevirmek :)



Komutlar : 

Capuling : programın adı (şimdilik sadece bu isim kullanılabilir)
Gezi : Başla
Biber : Sistemi hareket ettiriyor
Portakal : Sistem beklemeye geçiyor
Toma1 : Darbeler arası en kısa süre 
Toma2 : 
Toma3 :
Toma4 :
Toma5 : Darbeler arası en uzun süre
Poma : Bitir

Not :  Komutlar arası ; olmalı ve bütün karakterler büyük harfle yazılmalı.

Komutlar arasına ; koymak zorunlu aksi durumda çalışmaz. Eğer unutulursa derleme sırasında bununla ilgili bilgi penceresi görünüyor. Zamanı ayarlamak için bir defa  ör; Toma1 demek yeterli. Artık bundan her portakal yazıldığında sistem belirlenen süre kadar bekleyecek. Değiştirmek için ör; Toma2 yazmak ve kodlamaya devam etmek yeterli olacaktır.

Olur da elektronik meraklısı olan mühendis arkadaşlardan biri bu veya buna benzer bir sistemi "mesela çapuling ++ :P" parkta bir köşeye kurar ve gelen göstericilerin kullanmasına olanak sağlarsa beni ayrıca memnun etmiş olurlar :) Benim kişisel görüşüm eylemler çevreye, insanlara ve ülkeye zarar vermeden yapılabildiği sürece her kesimden destek görecektir ve haklılığını sürdürecektir. Yeter ki başka siyasi amaçlar için değil gezi parkı ve demokratik özgürlükler için mücadele verilsin (burada kastım şiddet değil orantısız zeka kullanımı ile) ve en önemlisi provokatörlerden uzak durulsun.



Not : Kodları ve programları 1-2 gün içersin de burada paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder